OFERTA INDYWIDUALNA
Zajęcia indywidualne realizowane w oparciu o indywidualne plany pracy opracowane dla każdego dziecka.
Zajęcia usprawniania ruchowego
Główne cele zajęć:
Kształtowanie maksymalnej sprawności fizycznej dziecka.
Zwiększenie wydolności organizmu, doskonalenie cech motorycznych poprzez wykorzystywanie różnorodnych metod terapeutycznych, dostosowanych do możliwości i potrzeb dziecka.
Kształtowanie prawidłowego schematu ciała i orientacji w przestrzeni poprzez wykorzystywanie metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne, Masażu Shantala, elementów Metody Taktylnej.
Porządkowanie informacji sensorycznych, rozwój motoryczny, sensomotoryczny i percepcyjny, poprawa koncentracji poprzez wykorzystywanie terapii Integracji Sensorycznej.
Wzmacnianie stabilizacji centralnej, wzmacnianie obręczy barkowej, doskonalenie ruchów i kontroli głowy w celu polepszenia sprawności kończyn górnych i precyzji ruchów dłoni.
Zajęcia w ramach usprawniania ruchowego odbywają się w sali wyposażonej specjalistyczne sprzęty i pomoce.
Wykorzystywane metody:
Metoda Integracji Sensorycznej
Elementy metody NDT-Bobath
Elementy metody PNF
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Masaż Shantala
Gimnastyka korekcyjno–kompensacyjna
Terapia Ręki
Terapia Taktylna
Zajęcia rewalidacyjne i korekcyjno-kompensacyjne
Główne cele zajęć:
Wszechstronna stymulacja rozwoju funkcji poznawczych, szczególnie spostrzegania, myślenia, pamięci.
Usprawnianie i wspomaganie dziecka w osiągnięciu optymalnego poziomu w zakresie doskonalenia sprawności manualnej.
Rozwijanie koordynacji ruchowej, doskonalenie sprawności manipulacyjnych ręki, doskonalenie umiejętności chwytu, precyzyjnych ruchów rąk, koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie współpracy obu rąk.
Kształtowanie schematów ruchowych w zakresie motoryki małej.
Rozwijanie percepcji i pamięci wzrokowej poprzez różne formy aktywności zadaniowej: naśladowania, dobierania, składania, wyszukiwania, różnicowania kształtów.
Rozwijanie percepcji i pamięci słuchowej.
Rozwijanie orientacji przestrzennej: ćwiczenia w rozumieniu położenia przedmiotów w przestrzeni, ćwiczenia orientacji w schemacie własnego ciała, orientacji na płaszczyźnie.
Zajęcia logopedyczne
Główne cele zajęć:
Przygotowanie aparatu artykulacyjnego, fonacyjno-oddechowego do podjęcia precyzyjnej artykulacji dźwięków.
Doskonalenie koordynacji celowych ruchów aparatu artykulacyjnego i oddechu, posiadanych już przez dzieci umiejętności artykulacyjnych, rozwijanie systemu językowego o nowe pojęcia, wzbogacanie słownika biernego i czynnego w różnych kategoriach.
Trening pamięci i uwagi słuchowej w oparciu o rytm, rym, dźwięki mowy z wykorzystaniem elementów metody krakowskiej oraz sprzętów wyższej technologii.
Główne cele z zakresu terapii komunikacji: